paź 20 2023

Wycieczka do Darłowa, Kołobrzegu, Chojnic i Człuchowa

W dniach 26-29.IX.2023r. odbyła się wycieczka zorganizowana przez ZEiRPoż RP do Darłowa. Inicjatorem wycieczki był Prezes Koła Zw.EiRPoż RP w Brodnicy kol Ireneusz Kędziorski. W wycieczce brali udział członkowie Koła ZEiRP z Brodnicy wraz z rodzinami oraz przyjaciółmi z Koła KM Toruń , Koła w Grudziądzu i Koła w Wąbrzeżnie.
Pierwszego dnia po zwiedzeniu Muzeum Regionalnego Zamek Krzyżacki z wieżą w Człuchowie dotarliśmy do Pensjonatu ” FARO” w Darłówku. Po zakwaterowaniu na trzy noclegi i obiadokolacji , indywidualne spacerki nad morze i po Darłówku . Następnego dnia 27.IX po śniadaniu o godz 9.00 wyjechaliśmy do Darłowa zwiedzając Muzeum-Zamek Książąt Pomorskich w Darłowie oraz Kościół Wniebowzięcia NMP w Darłowie . Powrót na obiadokolację do Darłówka. Wieczorem o godz 18.00 spotkanie integracyjne z muzyką , tańce , grill i ognisko .
Trzeciego dnia 28.IX. po śniadaniu wyjechaliśmy do Kołobrzegu. Zwiedzanie z przewodnikiem rozpoczęliśmy od Bazyliki pw. Wniebowzięcia NMP w Kołobrzegu, następnie spacerkiem po centrum z rynkiem i Ratuszem . Po czasie wolnym na kawę , lody czy piwko udaliśmy się zwiedzić Muzeum Oręża Polskiego . Po powrocie do Darłówka i obiadokolacji możliwość skorzystania z basenu lub indywidualne spacerki po Darłówku i nad morze. Ostatniego dnia po śniadaniu i wykwaterowaniu wyjechaliśmy do Chojnic zwiedzając Muzeum Historyczno-Etnograficzne – Basztę Człuchowską , Rynek z Ratuszem oraz Bazylikę pw. Ścięcia Jana Chrzciciela, a po smacznym obiedzie w Zajeździe „Grasz w zielone” w Żalnie udaliśmy się w drogę powrotną . Przez cały czas utrzymywała się znakomita pogoda a uczestnikom wycieczki dopisywały wspaniałe humory. Do Grudziądza dotarliśmy ok. godz.19.00. – do Brodnicy ok. 20.00.
Zdjęcia z wycieczki – Janusz Czepek i Eugeniusz Jaskulski.
Z turystycznym pozdrowieniem – Ireneusz Kędziorski.