paź 16 2019

Relacja z wycieczki w Góry Świętokrzyskie

Członkowie Koła ZEiRP z Brodnicy wraz z rodzinami oraz przyjaciółmi z Koła w Golubiu-Dobrzyniu i Koła w Grudziądzu udali się w dniach 25-27.IX 2019 r. w kolejną podróż tym razem w Góry Świętokrzyskie. Pierwszego dnia po zwiedzeniu Muzeum H. Sienkiewicza w Oblęgorku , Pomnika Przyrody 1200 letniego „Dąb Bartek”w Zagnańsku, Jaskini Raj oraz Centrum Neandertalczyka w Chęcinach udaliśmy się na 2 noclegi do pensjonatu „Pod Dębami” w Woli Kopcowej. Następnego dnia po śniadaniu wyjechaliśmy do Huty Szklanej zwiedzając : Zespół Klasztorny Benedyktynów, Muzeum Misyjne i Krypty na Św Krzyżu, Gołoborze z punktem widokowym, Klasztor Benedyktynek i Kościół św.Katarzyny, fragment Puszczy Jodłowej z kapliczką i zródełkiem św. Franciszka na stoku Łysicy oraz Muzeum Minerałów i Skamieniałości. Ostatniego dnia po śniadaniu zwiedzaliśmy Kielce z przewodnikiem a po obiedzie udaliśmy się w drogę powrotną . Przez cały czas utrzymywała się znakomita pogoda a uczestnikom wycieczki dopisywały wspaniałe humory. Do Brodnicy dotarliśmy ok. godz.24.00.