maj 06 2018

Kolejna podróż emerytów z Wąbrzeźna

Członkowie koła ZEiRP RP z Wąbrzeźna wraz z rodzinami oraz z przyjaciółmi z koła z Grudziądza udali się w dniach od 13 do 15 kwietnia 2018 roku w kolejną podróż tym razem do Kłodawy, Uniejowa, Krakowa, Częstochowy oraz Łodzi.
Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania czynnej Głębinowej Kopalni Soli w Kłodawie, zjeżdżając windą na głębokość 600 m pod powierzchnię ziemi z prędkością 6 m/s w której wydobywana jest naturalna sól kamienna o barwie białej oraz unikalnej różowej i błękitnej. Tego samego dnia udaliśmy się na gorące kąpiele w basenach termalnych do Uniejowa zawierające w sobie składniki mineralne, siarkę, fluor oraz jod. Gorące źródła wód leczniczych wydobywane są z głębokości ponad 2000 m, a temperatura w basenach zewnętrznych i wewnętrznych o pow. całkowitej lustra wody około 1500 m2 wynosi ok. 35 stop. C.
Następnie udaliśmy się do Krakowa gdzie zostaliśmy zakwaterowani w hotelu w bezpośrednim sąsiedztwie starówki Krakowa. Następnego dnia po smacznym śniadaniu rozpoczęliśmy zwiedzanie najważniejszych zabytków Krakowa (Rynek Główny, Sukiennice, Kościół Mariacki, Wawel, Podziemia Krakowa).
Po posiłku oraz kolejnym noclegu dnia następnego udaliśmy się w drogę do Łodzi, która była następnym miejscem który postanowiliśmy zwiedzić. W Łodzi zwiedziliśmy min. Manufakturę, pięknie odrestaurowaną ul. Piotrkowską ze wspaniałymi kamienicami oraz bardzo nowoczesny nowowybudowany oddany do użytku w 2017 roku Dworzec Kolejowy wraz z dworcem PKS Łódź Fabryczna.
Po wspaniałej wycieczce, cudownej letniej pogodzie zmęczeni ale bardzo zadowoleni w godzinach wieczornych wszyscy wrócili do domów.